Aros Bostadsutveckling AB: Aros Bostad förvärvar sitt första bostadsprojekt i Upplands-Bro

Aros Bostadsutveckling AB publ ("Aros Bostad") har tecknat avtal om förvärv av byggrätter, motsvarande 33 radhus, inom bostadsutvecklingsområdet Bro Mälarstad. Radhusen blir Aros Bostads första utvecklingsprojekt i Upplands-Bro. Säljare är ett joint venture mellan Magnolia Bostad och Heimstaden.

Bro Mälarstad är en ny naturnära stadsdel i Upplands-Bro, vilken kommer att omfatta cirka 2500 bostäder, skolor och service. Vid Mälarens strand anläggs en småbåtshamn, strandpromenad och badplats. En gång- och cykelväg förbinder bostadsområdet med Bro stationsområde.

Byggrätterna som Aros Bostad förvärvat utgör en del av områdets andra etapp, med trolig byggstart under det första kvartalet 2022 och de första bostäderna klara för inflyttning under det första kvartalet 2023. Säljare av fastigheten Brogård 1:174 är ett joint venture mellan Magnolia Bostad och Heimstaden, vilka även finns kvar i området med egen bostadsutveckling. Området omfattas av en lagakraftvunnen detaljplan.

Aros Bostad planerar för 33 radhus med trästommar, enligt bolagets koncept för hållbara och prisvärda småhus av god kvalitet.

Magnus Andersson, VD Aros Bostad:
"Vi är glada över att kunna addera ännu en attraktiv kommun inom Storstockholm till Aros Bostads karta för utvecklingsprojekt. Förvärvet i Upplands-Bro är en del av vår satsning på industriellt tillverkade bostadshus i trä, med fokus på att åstadkomma maximal kvalitet till en lägre kostnad."

Aros Bostads Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market är Erik Penser Bank. Finansiell information återfinns på www.arosbostad.se/investerare