Maj månads konsumtion följer den stigande trenden med 546% ökning mot föregående år

MAJ MÅNADS KONSUMTION FÖLJER DEN STIGANDE TRENDEN MED 546% ÖKNING MOT FÖREGÅENDE ÅR

Det är fortsatt hög efterfrågan på streamat innehåll och mavshack.com är inget undantag. Bolaget ser ett en ökning med 358% (jan-maj) mot föregående år. Under 2019 var konsumtionen lägre i maj än under såväl mars som april månad, vilket troligtvis beror på hur mycket livesport som fanns att tillgå. Oavsett detta så ser Mavshack en fortsatt ökning, månad för månad under 2020 vilket visar på att marknaden börjar hitta till och uppskattar utbudet på mavshack.com.

Stockholm den 11:e juni 2020
Mavshack AB (publ)

För mer information vänligen kontakta:
VD Tommy Carlstedt

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Mavshack Pressrelease 2020-06-11.pdf

Om Mavshack AB

Mavshack AB investerar i bolag med inriktning mot digital distribution. Koncernen består av dotterbolagen 24hTech, IPMovers, Mavshack Movies och Recapture IT, YourIT samt intressebolaget Ambientmedia. Sedan 2007 förenklar vi våra kunders verksamhetsprocesser genom att erbjuda fullservice-tjänster inom helintegrerade plattformslösningar, streamingteknik, direct carrier billing och den senaste tekniken inom ljud, bild och AR-produktion. Mavshack AB (publ) är listat på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet MAV. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon: 08 463 83 00, Email: certifiedadviser@penser.se. Mer information finns på www.mavshack.se

Source: beQuoted