NOSIUM avger verksamhetsuppdatering

NOSIUM AB (publ) (”NOSIUM” eller ”Bolaget”) avger verksamhetsuppdatering och presenterar planer för koncernen som bl.a. innefattar fler investeringar, uppstart av nya affärsområden samt fortsatt hög tillväxttakt.

NOSIUMs är en venture builder som investerar i entreprenörer med verksamhet inom tech, ekologiskt och hållbart. Dessa områden bedöms ha stor potential att uppvisa en hög tillväxt de kommande åren. NOSIUMs koncern består av flera entreprenörsdrivna företag (”Portföljbolag”) och nedan ges en kort verksamhetsuppdatering inför verksamhetsåret 2022.

Verksamhetsuppdatering inför verksamhetsåret 2022

-Flera av koncernens varumärken arbetar fortsatt med planering inför utlandsexpansion och NOSIUM förväntar sig att minst två av koncernens varumärken kommer att expandera till nya marknader under 2022.
-NOSIUM fortsätter föra dialoger med flertalet entreprenörer om uppstart av nya varumärken och techbolag.
-Bolaget räknar med att investera i minst två nya affärsområden under 2022.
-Synergierna mellan NOSIUMs portföljbolag fortsätter att intensifieras med gott resultat och detta arbete kommer fortsätta under året.
-Flera av NOSIUMs Portföljbolag fortsätter att föra dialoger om förvärv och troligtvis kommer flera investeringar göras under 2022.
-Koncernen kommer under året lägga stort fokus på att fortsatt förbättra kassaflödet och omsättningstillväxten.
-NOSIUM förväntar sig att nuvarande Portföljbolag kommer bibehålla en hög tillväxttakt under 2022.

Mot bakgrund av ovanstående planerar Bolaget att presentera flertalet nyheter under våren som kommer ge en tydligare bild av de många planerna som kommer exekveras under 2022. Fullständig finansiell information för Q4 och helåret 2022 kommer delges i kommande kvartalsrapport/bokslutskommuniké som offentliggörs den 24 februari 2022.

NOSIUM ABs (publ) aktie är noterad under kortnamnet NOSIUM.

Source: MFN

spara