Husqvarna AB: Förändringar i Husqvarna Groups koncernledning

Husqvarna Group meddelar förändringar i koncernledningen och utser Brian Belanger till tillförordnad Senior Vice President (SVP) Business Development.

Brian Belanger, SVP Legal Affairs and General Counsel, adderar rollen som tillförordnad SVP Business Development från och med den 28 maj 2020. Brian ersätter därmed nuvarande chef Per Ericson, som lämnar Husqvarna Group och därmed koncernledningen för en ny roll utanför koncernen den 30 juni.

Henric Andersson, President & CEO kommenterar: "Per har varit en stor tillgång för teamet. Jag vill ta tillfället i akt och tacka för hans värdefulla bidrag till koncernledningen och Husqvarna Group, både inom People & Organization och Business Development och önskar honom lycka till framöver".

För ytterligare information kontakta:
Johan Andersson, Director, Corporate Communications and Investor Relations,
+46 702 100 451 eller ir@husqvarnagroup.com

Husqvarna Group
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel.
Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2019 uppgick till 42 miljarder kronor och koncernen har cirka 13 000 medarbetare i 40 länder.