Analyst Group inleder bevakning av NOSIUMs portföljbolag Green Apps Technologies och publicerar sin uppdragsanalys

Analyst Group har inlett bevakning av NOSIUM ABs (”Bolaget”) portföljbolag Green Apps Technologies (”GAT” eller ”Portföljbolaget”) och har idag offentliggjort sin första uppdragsanalys av Portföljbolaget samt genomfört en videointervju med VD Ninnie Wikström.

Green Apps Technologies har hittills haft ett händelserikt år där flera strategiska framsteg presenterats. Analyst Group har inlett bevakning av GAT och har idag offentliggjort sin första uppdragsanalys samt genomfört en videointervju med VD Ninnie Wikström. Länkar till båda återfinns i slutet av detta pressmeddelande.

I analysen ger Analyst Group ett motiverat värde om 1,8 kr per aktie för GAT vilket motsvarar en bolagsvärdering om cirka 89,3 MSEK. NOSIUM äger per idag cirka 51,7 procent av kapitalet och cirka 82,8 procent av rösterna i Green Apps Technologies, vilket utifrån ett aktiepris om 1,8 kr motsvarande ett värde om cirka 46,2 MSEK.
Läs hela pressmeddelandet från Green Apps Technologies här

- Läs analysen av Green Apps Technologies här

- Se intervjun med VD Ninnie Wikström här

NOSIUM ABs aktie är noterad under namnet NOSIUM B.

Source: MFN

spara