Quartiers Properties AB: Indikationer från större teckningsoptionsinnehavare att de kommer att utnyttja teckningsoptionerna och sista dag för handel är idag den 27 augusti

Totalt har ej bindande indikationer på att utnyttja teckningsoptioner lämnats avseende 44 procent av antalet utestående teckningsoptioner av serie 3 (TO3) motsvarande teckning av nya stamaktier för cirka 5,3 miljoner kronor.

De ägare av teckningsoptioner av serie 3 (TO3) som indikerat att de kommer att utnyttja teckningsoptionerna är Mats Lundberg, Fastighets Aktiebolag Bränneröd, Rocet AB, Bernt Lundberg Fastigheter Lund AB, Hallandsmusteriet AB, Carl och Kajsa Rosenblad, Pär Lundberg Fastighets AB och Catarina Lundberg Förvaltnings AB.

Sista dag för att köpa eller sälja teckningsoptioner av serie 3 (TO3) är idag den 27 augusti och sista dag för att utnyttja teckningsoptionerna är den 31 augusti. Många förvaltare såsom Avanza och Nordnet kräver dock att anmälan om utnyttjande sker senast den 30 augusti.

Teckningsoptionerna ger rätt att teckna nya stamaktier till en teckningskurs om 3,67 SEK.