Actic Group AB: Actics samtliga anläggningar i Tyskland är åter öppna

Den 16 mars beslutade tyska myndigheter att temporärt stänga samtliga gym i Tyskland varför Actics 25 anläggningar varit stängda sedan dess.

Som kommunicerades i Actics delårsrapport för det första kvartalet så bestämde tyska myndigheter att gradvis att tillåta öppningar av gymmen med start från början av maj. Sedan igår måndag den 6 juni är samtliga anläggningar i Tyskland åter öppna.

- Vi är mycket glada för att välkomna våra medlemmar i Tyskland tillbaka till Actics anläggningar! Säker träning är vårt största fokus den kommande tiden och vi vidtar flertalet åtgärder för att våra medlemmar ska kunna träna tryggt hos oss. Att träning är viktigare nu är någonsin är vi övertygade om, säger Anders Carlbark, VD Actic Group i en kommentar.

Som också meddelades i kvartalsrapporten för första kvartalet har Norska myndigheter också låtit meddela att gym åter kan öppna med start den 15 juni 2020. Alla Actics 23 anläggningar på den norska marknaden har varit tillfälligt stängda sedan 12 mars 2020 och planeras öppnas igen omkring den 15 juni.

Actics omsättning i Norge uppgick 2019 till 167 Mkr och i Tyskland till 87 Mkr.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Carlbark, VD Actic Group, 072-980 53 94, anders.carlbark@actic.se