Curando Nordic AB (publ) släpper webbtidbokning med integrationsmotor

Curando Nordic AB (publ) ("Curando") släpper webbtidbokning med integrationsmotor som mikrotjänst och en del av plattformen Curando 2.0.

Curando 2.0 är företagets plattform riktad mot leverantörer av hälsotjänster till företag och direkt till företag och andra organisationer. Tidbokningstjänsten med integrationsmotor kan kopplas mot journalsystem och andra tredjepartstjänster för att underlätta bokning, kontakt och administration mellan leverantörer och deras företagskunder.

Webbtidbokningen är den senaste tjänsten på Curandos obundna plattform för hälsa på företag som släpptes i september förra året. Sedan tidigare erbjuder Curando ett digitalt verktyg för frånvarohantering samt beställningsportal och ärendehantering för hälsa på företag.

Den nya bokningstjänsten är inte kopplad till Curandos omvända förvärv av mediabolaget Vo2 Cap (se pressmeddelande 2021-06-11  (https://curandonordic.se/sv_se/cision-article/?id=8BEBB540D2DAC447)samt pressmeddelande 2021-06-15 (https://curandonordic.se/sv_se/cision-article/?id=1C80DEC2EA705995)).