Storbritanniens ledande webbutik för vegansk mat lanserar Veg of Lunds växtbaserade dryck DUG

Om några veckor finns Veg of Lunds växt-baserade dryck DUG[®] tillgängligt på The Vegan Kind, Storbritanniens största e-handelssajt med veganska och vegetariska livsmedel.

"Det är mycket glädjande att Storbritanniens största webbutik för veganska och vegetariska produkter, The Vegan Kind (http://www.thevegankindsupermarket.com), erbjuder DUG från september månad. Den snabbväxande e-handels­sajten erbjuder konsumenter som letar bra veganska och vegetariska livsmedel ett komplett sortiment med en mängd olika stapelvaror i kombination med allt som är nytt inom vegansk mat", säger Cecilia Lindwall, VD för Veg of Lund.

Ally Ross, Commercial Director, The Vegan Kind säger: "DUG är en 'måste-produkt' på vår sajt och vi är glada över att kunna erbjuda befintliga och växande kundbas denna nya dryck."

DUG kommer att ha en framträdande placering i webbutikens avdelning för växtbaserade mjölkdrycker, vilken marknadsförs genom flera kundaktiviteter och når närmare 300 000 Instagram-följare.

Mer information om DUG och aktuella försäljningsställen finns på dugdrinks.com.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Veg of Lund AB
Cecilia Lindwall (VD)
E-post: cecilia.lindwall@vegoflund.se

Om Veg of Lund
Veg of Lund utvecklar unika växtbaserade livsmedel som möter konsumenternas krav på smak och hållbarhet. Bolaget har rötter i forskning vid Lunds universitet och äger patenterade metoder för att utveckla nya matkategorier inom den snabbväxande marknaden för växtbaserade livsmedel. Veg of Lunds klimatsmarta och smakrika produkter säljs i Europa och Asien under varumärkena DUG[®] och MyFoodie[®]. Bolagets aktier noterade på Nasdaq First North Growth Market under ticker VOLAB. Läs mer på ir.vegoflund.se. Eminova Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser och kan kontaktas via telefon: 08-684 211 10 eller e-post: adviser@eminova.se.