Analyst Group: Aktieanalys på Maven Wireless - Rekordstor orderbok bäddar för tillväxt

Under det fjärde kvartalet 2021 erhöll Maven orders från sex nya kunder, samtidigt som Bolaget erhållit tre strategiska ramavtal, vilket bäddar för säkrare kassaflöden och merförsäljning framgent. Med hänsyn till detta, samt att Bolaget fortsätter att expandera på samtliga existerande marknader runt om i Europa, Asien och Mellanöstern, estimerar Analyst Group att omsättningen kommer stiga till ca 133 MSEK under år 2022, därefter prognostiseras Maven fortsatt kunna skala upp Bolagets omsättning, för att tills år 2023 nå intäkter om ca 251 MSEK. Givet en diskonteringsränta om 12 % och en målmultipel om EV/S 4x på 2023 års försäljning, ger det ett potentiellt nuvärde om 15,9 kr per aktie i ett Base scenario.

Läs fullständig aktieanalys här

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av aktieanalys på Maven Wireless. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa analysen. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning. De delar som Bolaget har kunnat påverka är de delar som är rent faktamässiga och objektiva.

Source: MFN

spara