Logistic Contractor bygger ut åt Svenska Retursystem i Västerås

Logistic Contractor, som ingår i Wästbygg Gruppen, har fått i uppdrag att bygga ut Svenska Retursystems anläggning i Västerås med 7 200 kvm. Uppdragsgivare är Mileway, som äger fastigheten. Huvuddelen av utbyggnaden omfattar lageryta, men även en mindre utökning av den befintliga kontorsdelen ingår i projektet. Ordervärdet uppgår till 51 mkr.

– Under 2016–2017 uppförde vi den nuvarande fastigheten, som är på 31 000 kvm. Nu ser vi fram emot att få återknyta bekantskapen med Svenska Retursystem och tackar för uppdraget, säger Benn Karlberg, vd på Logistic Contractor.

Arbetet på plats har inletts under början av året och utbyggnaden ska vara färdigställd i slutet av september 2021.

……………………….

Kontaktuppgifter:

För mer information, kontakta Benn Karlberg, vd Logistic Contractor AB, tel 073-920 17 70 eller benn.karlberg@lc.se
www.lc,se
www.wastbygg.se

Om Wästbygg:

Wästbygg Gruppen är ett entreprenad- och projektutvecklingsbolag med verksamhet på de mest expansiva marknaderna i Sverige. Vi bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar – alltid med stort fokus på hållbarhet.

Företaget grundades 1981 i Borås. Idag finns egna kontor även i Göteborg, Stockholm, Malmö, Jönköping, Helsingborg och Varberg samt via koncernbolaget Logistic Contractor i Köpenhamn, Oslo och Helsingfors. Wästbygg Gruppen är noterat på Nasdaq Stockholm. 2019 hade vi en omsättning på cirka fyra miljarder kronor och 320 anställda.

Source: MFN