ITAB Shop Concept: ITAB har tilldelats två ledande retailpriser

ITAB Germany GmbH har uppmärksammats och tilldelats EHI Reta Award i kategorin Top Supplier Retail 2021 "Best In Store" solution för leverans och installation av ett komplett checkout-område utformat med konsumenten i centrum hos dagligvaruhandlaren Edeka Oertwig i Schleswig-Holstein, Tyskland. Priset uppmärksammar retailföretag och deras partners för ledande och banbrytande ny teknologi och delas ut av EHI Retail Institute GmbH årligen. För mer information om priset besök www.reta-europe.com/winners/  (http://www.reta-europe.com/winners/ )

ITAB Shop Concept China Co Ltd har uppmärksammats och tilldelats Retail Asia Award 2021 för Best Pop up Retail Project of the Year 2021 - China, för Pop Up-konceptet till modeföretaget COS som realiserades tillsammans under förra året i Takashimaya och Hankyu i Japan. COS utvecklade designkonceptet och anlitade sedan ITAB som partner för att gå från idé till implementering genom användande av hållbara material och slutlig leverans till site.

Pop Up konceptet supporterar COS "buy better, keep forever" filosofi som man uttryckt i alla sina butiker runt om i världen sedan lanseringen 2007. För mer information om priset besök https://retailasia.net/event/retail-asia-awards.

"Vi är stolta över att få ta emot dessa två priser som visar på vår kapacitet och globala täckning för att hjälpa ledande retailers att gå från önskad varumärkes och konsumentupplevelse till fysisk butik genom användande av ny teknik och nya material för en mera hållbar framtid. Tillsammans med våra kunder omvandlar vi handeln, Rethink Retail" Andréas Elgaard, CEO and President ITAB Group