Corem Property Group offentliggör prospekt och ansöker om notering av gröna obligationer under befintligt obligationslån på Nasdaq Stockholm

Corem Property Group AB (publ) ("Corem") offentliggjorde den 15 januari 2021, den 18 januari 2021 respektive den 3 februari 2021 tre ytterligare emissioner av icke-säkerställda gröna obligationer om totalt 550 mkr under Corems befintliga gröna obligationslån med förfall i april 2024. Obligationslånet har ett rambelopp om 2 000 mkr av vilket 1 400 mkr nu är utnyttjat. De ytterligare obligationerna emitterades den 22 januari 2021 respektive den 10 februari 2021 och löper med en rörlig ränta om Stibor 3m + 350 räntepunkter med slutligt förfall den 29 april 2024.

Corem har ansökt om notering av de ytterligare obligationerna på Nasdaq Stockholms Sustainable Bond List. Beräknad första handelsdag är den 23 februari 2021.

Med anledning av noteringen har Corem upprättat ett prospekt. Prospektet har idag godkänts av och registrerats av Finansinspektionen. Prospektet kommer att hållas tillgängligt via Finansinspektionens (www.fi.se) och Corems (www.corem.se) respektive webbplatser samt på begäran i pappersformat på Corems kontor i Stockholm.