Quartiers Properties AB: Quartiers helägda hotell Boho Club utsett till Spaniens bästa lyxhotell i kategorin boutiquehotell

Hotell- och restaurangkonceptet Boho Club, som Quartiers har utvecklat och driftsatt på en av sina fastigheter på Golden Mile i Marbella, har i samband med Spain Luxury Hotel Awards tilldelats priset som Spaniens bästa lyxhotell i kategorin boutiquehotell.

Boho Club var nominerade och vann således över bland annat Relais & Chateux Heritage Hotel i Madrid och Hotel Royal Garden Villas. Övriga vinnare var bland annat Rosewood Villa Magna Hotel i Madrid i kategorin bästa cityhotell inom lyxsegmentet och The Ritz Carlton Abama i kategorin bästa familjehotell.

Juryn utgjordes av representanter från framstående företag och institutioner som exempelvis LVMH (ägare av lyxvarumärkena Louis Vuitton och Dom Pérignon med mera), samt den internationella hotellutbildningskoncernen Les Roches. Juryn har värderat faktorer som gästupplevelse, service, design och helhetsupplevelse.

-  Denna utmärkelse är ett kvitto på det fantastiska arbete som hela Quartiersteamet har gjort i utvecklingen av varumärket och driftbolaget Boho Club. Att vi efter så kort tid och under pandemin lyckats etablera ett koncept som lyckas vinna Spaniens bästa boutiquehotell är mycket imponerande. Vi är nu på väg ut från pandemin med bättre marknadsförutsättningar framför oss och en mer rättvis marknad att verka i. Det råder inget tvivel att med ett så starkt varumärke i portföljen kommer vi att se positiva effekter på såväl resultat- som balansräkning inom kort, säger Quartiers VD Marcus Johansson Prakt.