Husqvarna AB: Omvandling av aktier

Enligt Husqvarna AB:s bolagsordning har ägare av A-aktier rätt att få sådan aktie omvandlad till B-aktie. Omvandling minskar det totala antalet röster i bolaget. När en sådan omvandling har skett, är Husqvarna AB skyldigt enligt lag om handel med finansiella instrument att offentliggöra uppgifter om förändringen.

Under september 2020 har, på begäran av aktieägare, 92 108 A-aktier omvandlats till B-aktier. Det totala antalet röster uppgår därefter till 158 261 599,4. Det totala antalet registrerade aktier i bolaget uppgår till 576 343 778 aktier varav 111 808 024 A-aktier och 464 535 754 B-aktier.

Informationen är sådan som Husqvarna AB ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 september 2020, klockan 22:00.

För ytterligare information kontakta:
Johan Andersson, Director Corporate Communications & Investor Relations
ir@husqvarnagroup.com;0702-100 451