BrainCool AB (publ) - inlösenperiod för BrainCools optioner, BRAIN TO 3, 2019 - 2022, 24 augusti - 7 september 2020

Som en del i BrainCools avtal med L1 Capital har BrainCool delat ut vederlagsfria optioner till bolagets aktieägare för att motverka utspädning. Den 24 augusti - 7 september 2020 kan innehavare av optionerna (BRAIN TO 3) växla dessa till aktier. En (1) BRAIN TO 3 kan växlas till en (1) aktie, till ett pris av 2,77 kr.

Optionsinnehavare som har sina optioner förvaltarregistrerade i depå hos bank eller fondkommissionär skall kontakta sin bank för att utnyttja optionerna för teckning.

För direktregistrerade optionsinnehavare skall teckning ske genom att en ifylld anmälningssedel fylls i och skickas in till emissionsinstitutet (Eminova Fondkommission) samtidigt som betalning erläggs.  Anmälningssedel och betalning skall vara Eminova tillhanda senast den 7 september 2020, kl. 16:00. Anmälningssedel kan beställas från Eminova på info@eminova.seeller 08-684 211 00.

-Teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner BRAIN TO 3 kan äga rum under nedanstående perioder:
  • 24 augusti 2020 till och med 7 september 2020
  • 22 februari 2021 till och med 8 mars 2021
  • 24 augusti 2021 till och med 7 september 2021
  • 21 februari 2022 till och med 7 mars 2022

-Innehavare av teckningsoptioner serie BRAIN TO 3, 2019 - 2022 till ett sammanlagt värde om 500 000 kronor eller mer kan alltid utnyttja teckningsoptionerna till teckning av aktier, dvs från listningsdatumet till och med 7 mars 2022.

-Teckningsoptioner av serie BRAIN TO 3 har ISIN-kod SE0012481372.

Villkoren för teckningsoptionerna finns publicerade på BrainCools hemsida: