Analyst Group: Aktieanalys på NOSIUM - Fortsatt undervärderade

NOSIUM AB (publ) (”NOSIUM” eller ”Bolaget”) fortsätter att leverera tillväxt, där befintliga portföljbolag visar god organisk utveckling. Med hänsyn till att nuvarande kassa är på historiskt höga nivåer räknar vi med att ett eller flera förvärv kommer att ske under 2022. Nuvarande värderingsrabatt uppgår, enligt vår analys, till 63 % och givet att denna rabatt i ett första steg kan minska, skulle det ge NOSIUM ännu bättre förutsättningar att använda egna aktier som betalmedel vid förvärv, vilket t.ex. kan möjliggör större uppköp. Genom vår uppdaterade Sum-of-the-Parts-värdering av portföljbolagen ser vi ett värde per aktie om 2,4 kr i ett Base scenario för NOSIUM.

Läs fullständig aktieanalys här

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av aktieanalys på NOSIUM. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa analysen. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning. De delar som Bolaget har kunnat påverka är de delar som är rent faktamässiga och objektiva.

Source: MFN

spara