Zinzino: ZINZINO AB (PUBL): Aktieteckning på grund av teckningsoptioner

I det optionsprogram Zinzinos bolagsstämma beslutade om 2019-05-22 har 7050 B-aktier tecknats. Priset per aktie uppgick till 18 SEK och totalt tillfördes Zinzinos egna kapital 126 900 SEK.

Antalet B-aktier ökade totalt med 7050 till 27 936 253. Totalt antal aktier uppgick efter ökningen till 33 049 645. Utspädningen uppgick till 0,02 procent. Zinzinos aktiekapital ökade till 3 304 964,50 kronor.

För mer information vänligen kontakta:
Fredrik Nielsen, CFO 0707-900174 zinzino.com

Bilder för fri publicering:
Marcus Tollbom +46 (0) 70 190 03 12

Certified Adviser: Erik Penser Bank Aktiebolag, +46 (0) 8 463 83 00,
email: certifiedadviser@penser.se

Zinzino AB (publ.) är ett globalt företag inom direktförsäljning som marknadsför och säljer testbaserade kosttillskotts-, hudvårds- och livsstilsprodukter. Zinzino äger forskningsenheten BioActive Foods AS och produktionsenheten Faun Pharma AS. Zinzinos huvudkontor ligger i Göteborg, och företaget har även kontor i Finland, Lettland, Norge, USA, Australien, Hong Kong och Malaysia. Zinzino är ett aktiebolag noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market.