Bublar Group förstärker styrelsen

Valberedningen föreslår nyval av två styrelseledamöter till Bublar Group - Magnus Meyer och Mikko Setälä samt omval av Malin Carlström, Staffan Eklöw och Per Anders Wärn. Vidare föreslår valberedningen Per Anders Wärn som styrelsens ordförande.

Valberedningen bedömer att de ledamöter som föreslås till nyval och omval har en bred och kompletterande erfarenhet samtidigt som viktig kontinuitet uppnås i den nya styrelsen.

Både Mikko Setälä och Magnus Meyer har mångårig erfarenhet från ledande befattningar och styrelseuppdrag i konsult och teknikbolag. De har mycket goda insikter inom såväl konsument- som industritillämpningar samt kunskaper som är mycket relevanta för Bublar.

- Vi är mycket glada att från valberedningen kunna föreslå nyval av två ledamöter med den gedigna kompetens som Mikko Setälä och Magnus Meyer har. De kompletterar väl den erfarenhet som redan finns i styrelsen och kommer tillsammans med nya ordföranden och övriga ledamöter att öka takten på bolagets tillväxtresa, säger Johan Karlsson, medlem i valberedningen och största aktieägare via Brofund Equity.

Mikko Setälä har över 30 års erfarenhet från ledande befattningar inom spel- och IT-sektorerna. Bland annat som CFO, EVP Business Development och Investor relations i spelbolaget Rovio Entertainment Group mellan åren 2008 - 2020. Han har erfarenhet från turn-arounds, börsintroduktioner och investeringsstrategier. Mikko sitter för närvarande i styrelsen för Pro-Source Oy och Setala Capital Oy.

Magnus Meyer har lång erfarenhet från ledande befattningar inom teknikkonsultområdet och fastighetssektorn samt som styrelseledamot i flera börsnoterade företag. Magnus är för närvarande VD för WSP Europe. Han har tidigare varit VD för Tengbom Group och haft ledande positioner inom GE Real Estate och Ljungberggruppen. För närvarande är han styrelseledamot i bland annat Vasakronan, HiQ och Kinnarps och Slättö Förvaltning.

Till ny ordförande föreslås Per Anders Wärn som har varit styrelseledamot i Bublar Group sedan 2019 och styrelseordförande i Goodbye Kansas sedan förvärvet i maj 2020. Per Anders har djup erfarenhet av att bygga aktieägarvärde, bland annat genom Gartner Inc, Stamford, USA, där han under 10 år var medlem i företagsledningen med ansvar för Gartners globala konsultverksamhet.

- Nu kraftsamlar vi ytterligare mot att säkerställa en uthållig lönsam tillväxt i en växande och konvergerande global marknad. Jag ser fram emot att leda styrelsen och samverka med den nya ledningen under detta arbete, säger Per Anders Wärn.

Nuvarande ledamöterna Magnus Granqvist och Kenneth Häggmark har undanbett sig omval.

Valberedningens uppfattning är att arbetet med mångfald i styrelsen bör fortsätta kommande år i syfte att uppnå en jämnare könsfördelning.

Valberedningens fullständiga förslag till bolagsstämman finns på Bublars hemsida: Valberedningens förslag

För mer information kontakta:

Ann Lindell Saeby, Head of Group Communication & IR, Bublar Group
e-mail: ann.lindell.saeby@bublar.com, Telefon: +46 (0) 768 99 98 48

Bublar Group
Bublar Group AB (publ) är efter förvärvet av Goodbye Kansas Nordens ledande noterade bolag inom visualisering och XR-teknologi. Företaget utvecklar produkter och lösningar baserade på avancerad teknologi; Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR), VFX produktion, Cinematics, Performance capture & scanning, Digital Humans och Real Time animation.

Koncernen har världsledande bolag som kunder inom TV, film, streaming, spel, industri och e-handel. I företaget ingår dotterbolagen Goodbye Kansas (inkl. Infinite Entertainment), Vobling, Sayduck, Virtual Brains (inkl. Plotagon). Bublar har huvudkontor i Stockholm samt kontor i London, Helsingfors, Vilnius, Hamburg, Belgrad, Los Angeles och Manila. Företaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

Bolaget har G&W Fondkommission som Certified Adviser, Kungsgatan 3, Stockholm, Stockholm, email: ca@gwkapital.se, tel. 08-503 000 50.

Source: MFN