David Logg utsedd till Chief Revenue Officer för Bublar Group

David Logg, för närvarande vice VD i Bublar Groups dotterbolag Vobling, tar en nyinrättad roll som Chief Revenue Office för koncernen. Ansvarsområdet blir en av flera viktiga drivkrafter för gruppens framtida tillväxt.

Syftet är att i första hand ta tillvara gruppens samlade möjligheter till nya och flera affärer inom industrisegmenten - utanför underhållningsindustrin, samt att driva försäljningen koordinerat, förbättra försäljningsstrategier, verktyg och processer.

David Logg har mer än 30 års erfarenhet från olika ledande befattningar från bland annat Gartner, Tieto, IBM, Connecta och Nordea. Han har en gedigen kompetens från olika branscher, bland annat Telco, Manufacturing, Finance och Retail.

- David har en dokumenterad erfarenhet av att leda och inspirera medarbetare och ett gediget kunnande inom försäljning. Jag är mycket glad att David tar detta koncernövergripande ansvar för att öka våra affärsmöjligheter med ökad lönsamhet och organisk tillväxt i fokus, säger Peter Levin, Koncernchef och VD, Bublar Group

David Logg ingår i Bublars ledningsgrupp och rapporterar till koncernchefen.

För mer information kontakta:
Peter Levin, Koncernchef och VD, Bublar Group,
email: peter.levin@goodbyekansas.com, Telefon: 073 041 63 93

Bublar Group
Bublar Group AB (publ) är efter förvärvet av Goodbye Kansas Nordens ledande noterade bolag inom visualisering och XR-teknologi. Företaget utvecklar produkter och lösningar baserade på avancerad teknologi; Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR), VFX produktion, Cinematics, Performance capture & scanning, Digital Humans och Real Time animation.
Koncernen har världsledande bolag som kunder inom TV, film, streaming, spel, industri och e-handel. I företaget ingår dotterbolagen Goodbye Kansas (inkl. Infinite Entertainment), Vobling, Sayduck, Virtual Brains (inkl. Plotagon). Bublar har huvudkontor i Stockholm samt kontor i London, Helsingfors, Vilnius, Hamburg, Belgrad, Los Angeles och Manila. Företaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

Bolaget har G&W Fondkommission som Certified Adviser, Kungsgatan 3, Stockholm, Stockholm, email: ca@gwkapital.se, tel. 08-503 000 50.

Source: MFN