LifeClean International AB: LifeClean Desinfektion upphandlad till samtliga norska sjukhus

LifeClean International AB (publ) meddelar idag att bolagets norska partner PartnerMed AS, efter en offentlig nationell upphandling, tecknat ett ramavtal med Sykehusinnkjøp HF som leverantör av LifeClean till samtliga norska sjukhus. Avtalet löper i två år med möjlig förlängning om upp till två år och berör produktkategorin high-level ytdesinfektion.

"Ramavtalet ger en solid grund för fortsatt expansion i både den norska sjukhussektorn och i healthcare-segment i både Norge och i andra länder. Det är mycket glädjande att LifeClean vann sin kategori och att beslutet baseras på både kvalitet och pris - vilket validerar både bolagets produkt och affärsmodell." säger Fredrik Löf, tf. vd för LifeClean International.

Upphandlingens anbud bedömdes utifrån kvalitet och pris, parametrar i vilka LifeClean föll mycket väl ut, i synnerhet vad gäller kvalitet där LifeClean b.la. prisades för sin effektivitet, kontakttid och användarvänlighet. Produktkategorin stipulerar även specifikt krav på dokumenterad sporicidal och mykobaktericidal effekt utifrån harmoniserade EN-standarder, vilka LifeClean uppnått med god marginal. Ramavtalet börjar gälla från och med den 10 januari 2022 och avser bolagets färdigblandande produkt LifeClean Desinfektion.

Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB | 08-684 211 10 | adviser@eminova.se.