ESEN eSports AB: Vaxxa startar samarbete med Beijer Byggmaterial

ESEN:s senaste förvärv Vaxxa ingår samarbete med Beijer Byggmaterial. Vaxxa.se är anpassad för att byggvaruhus enkelt ska kunna sälja överskott, felbeställningar och utställningsexemplar.

Istället för att varorna riskeras att slängas, fraktas långt tillbaka till leverantörer eller ta upp lageryta, så säljes varorna snabbt vidare till privatpersoner och företag på auktion hos Vaxxa. Samarbetet bidrar till en mer hållbar och cirkulär bygghandel.

Byggvaruhusen i Piteå och Luleå är först ut med att testa och utveckla arbetsprocessen tillsammans med Vaxxa. Beijer Byggmaterial är störst på sin marknad med totalt 110 byggvaruhus runt om i Sverige.

Pär Larsson, VD & grundare av Vaxxa, kommenterar:

Att personalen hos Beijer själva publicerar sina säljobjekt på Vaxxa.se, och där vi sedan driver fram ett avslut med auktionsförfarandet är en väldigt framgångsrik process, varuhusen får geografiskt en otroligt bred kundgrupp via Vaxxa

Jens Nilsson, Butikschef Piteå, kommentar:

Vaxxas tjänst möjliggör en snabb och effektiv försäljning som är i enlighet med företagets miljö- och hållbarhetpolicy. Att verka för en hållbar användning i hela värdekedjan är någonting som vi eftersträvar och utvecklar regelbundet tillsammans med våra samarbetspartners - och här spelar Vaxxa en viktig roll.

spara
1090kr