Förtydligande av tidigare lämnad information gällande Mavshacks Android-app

Mavshacks Android-app kommer att distribueras av ett nätverk som jobbar med förinstallerade appar via egen plattform. Syftet med samarbetet är att öka tillgången till appen på nya marknader. Initialt kommer Mavshacks Android-app att finnas på flera olika Androidmobiler på några av Mavshacks huvudmarknader, bland annat Mellanöstern, Storbritannien samt Italien.

FÖRTYDLIGANDE AV TIDIGARE LÄMNAD INFORMATION GÄLLANDE MAVSHACKS ANDROID-APP

Mavshack-appen kommer vara förinstallerad på Androidmobiler och tillgängligheten kommer samtidigt att marknadsföras i regionerna för att för att öka abonnemangsförsäljningen via de förinstallerade apparna. Avtalet gäller från 17:e juni och gäller tillsvidare.

"Som alla förstår innebär det här samarbetet ett hinder mindre när det gäller konvertering till betalande kunder. Närmare 70% av androidanvändarna i världen laddar aldrig ned några appar alls, så att vi finns tillgängliga från början är en god start. Sedan kommer vi marknadsföra appen, vilket i sin tur bör leda till att vi går från förinstallerad app till betalande kund i större utsträckning än tidigare": säger Tommy Carlstedt, VD Mavshack AB.

Stockholm den 22:e juni 2020
Mavshack AB (publ)

För mer information vänligen kontakta:
VD Tommy Carlstedt
Telefon 08 12451790

Denna information är sådan information som Mavshack AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22:a juni 2020 kl. 10:45 CEST

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Mavshack Pressrelease.pdf

Om Mavshack AB

Mavshack AB investerar i bolag med inriktning mot digital distribution. Koncernen består av dotterbolagen 24hTech, IPMovers, Mavshack Movies och Recapture IT, YourIT samt intressebolaget Ambientmedia. Sedan 2007 förenklar vi våra kunders verksamhetsprocesser genom att erbjuda fullservice-tjänster inom helintegrerade plattformslösningar, streamingteknik, direct carrier billing och den senaste tekniken inom ljud, bild och AR-produktion. Mavshack AB (publ) är listat på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet MAV. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon: 08 463 83 00, Email: certifiedadviser@penser.se. Mer information finns på www.mavshack.se

Source: beQuoted