KOMMUNIKÉ FRÅN EXTRA BOLAGSSTÄMMA I VERTICAL VENTURES

Idag, den 11 januari 2021, höll Vertical Ventures extra bolagsstämma. Stämman beslutade enhälligt i samtliga punkter i enlighet med framlagda beslutsförslag, vilka framgår av kallelsen till extra bolagsstämman som finns tillgänglig på bolagets webbplats, investor.verticalventures.se.

• Stämman beslutade om antagande av ny bolagsordning.
  • Stämman godkände förvärvet av samtliga aktier i Arcane Crypto AS.
  • Stämman beslutade om riktad emission av aktier.
  • Stämman beslutade om nyval av Jonatan Raknes, Viggo Leisner, Kristian Kirkegaard och Anna Svahn till styrelseledamöter för tiden intill nästa årsstämma samt nyval av Jonatan Raknes till styrelseordförande. Den nya styrelsen ersätter Fredrik Crafoord, Jonas Litborn och Tommy Carlstedt som har ställt sina platser i styrelsen till förfogande.
  • Stämman beslutade om bemyndigande för styrelsen att emittera aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler.

Stockholm 2021-01-11

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jonas Litborn, VD, Vertical Ventures AB (publ)
E-post: info@verticalventures.se
Hemsida: http://investor.verticalventures.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Vertical Ventures Kommunike fran extra bolagsstamma.pdf

Kort information om Vertical Ventures AB (publ)
Vertical Ventures affärsidé är att genom egna projekt och aktivt delägarskap driva projekt och bolag inom olika marknadsvertikaler inom lojalitet.

Bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market och Mangold Fondkommission är Certified Adviser, tel. +46 8 5030 1550, E-mail; ca@mangold.se, www.mangold.se http://www.mangold.se.

Source: beQuoted