Vertical Ventures avbryter processen om förvärv av Tongdow E-Commerce Group Co. Ltd

Vertical Ventures AB (publ) ("Vertical Ventures") informerade i pressmeddelande 20200203 att man ingått en avsiktsförklaring ("LOI") gällande Vertical Ventures förvärv av samtliga aktier i Tongdow E-Commerce Group Co. Ltd ("Tongdow") genom ett s.k. omvänt förvärv ("Transaktionen").

VERTICAL VENTURES AVBRYTER PROCESSEN OM FÖRVÄRV AV TONGDOW E-COMMERCE GROUP CO. LTD

Processen kring Transaktionen har med anledning av pågående epidemin av det s.k. Corona-viruset inneburit att stora delar av det kinesiska näringslivet har avstannat, med bland annat den följden att arbetsplatser hållits stängda samt att reserestriktioner till och från Kina alltjämt föreligger. Med detta har följt att det praktiska arbetet i Transaktionen, exempelvis gällande finansiell och legal due diligence, mött stora svårigheter.

Trots vissa lättnader av lokala restriktioner i Kina under perioden april-juni 2020 har arbetet med Transaktionen under andra kvartalet 2020 försvårats till den grad att Vertical Ventures, efter det att exklusivitetsperioden enligt LOI löpt ut 202006-30, nu valt att avbryta processen med Tongdow.

Stockholm 2020-07-02

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jonas Litborn, VD, Vertical Ventures AB (publ)

E-post: info@verticalventures.se

Hemsida: http://investor.verticalventures.se

Denna information är sådan information som Vertical Ventures AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 juli 2020 kl. 8:45 CEST.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Vertical Ventures Pressrelease.pdf

Kort information om Vertical Ventures AB (publ)

Vertical Ventures affärsidé är att genom egna projekt och aktivt delägarskap driva projekt och bolag inom olika marknadsvertikaler inom lojalitet.

Bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market och Mangold Fondkommission är Certified Adviser, tel. +46 8 5030 1550, www.mangold.se.

Source: beQuoted