Ändring av arbetstagarrepresentanter i styrelsen för Husqvarna AB

Husqvarna AB (publ) meddelar idag att Dan Byström och Tina Helmke Hallberg har utsetts till arbetstagarrepresentanter i Husqvarna AB:s styrelse från och med den 1 juni 2020. De ersätter Carita Svärd och Soili Johansson som för närvarade har dessa befattningar. Daniel Tornberg tillträder som ny suppleant från den 1 juni 2020.

För ytterligare information kontakta:
Johan Andersson, Director, Corporate Communications and Investor Relations,
+46 702 100 451 eller ir@husqvarnagroup.com

Husqvarna Group
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2019 uppgick till 42 miljarder kronor och koncernen har cirka 13 000 medarbetare i 40 länder.