Corem Property Group: Corem hyr ut till Ramudden i Mölndal

Corem hälsar Ramudden välkommen som hyresgäst i Mölndal. Ramudden, som är ledande inom lösningar för säkra arbetsplatser i trafikerade miljöer, har tecknat ett sjuårigt avtal i fastigheten Neongasen 2 på Neongatan 7 i Åbro industriområde. Uthyrningen avser 6 500 kvm, varav 1 500 kvm lager och kontor samt 5 000 kvm utomhusyta.

Ramudden får tillträde till sina nya ytor den 1 april 2021 och Corem kommer att anpassa kontorslokalerna till kundens verksamhet.

Ramudden är hyresgäst hos Corem i Göteborg sedan tidigare, och hyr även lokaler av Corem i Jönköping och Stockholm.

- Vi har varit kund hos Corem i flera år och har haft en bra dialog hela tiden. När vi behövde nya ytor kändes det bra att kunna vända sig till vår befintliga kontakt och få hjälp direkt, säger Ronnie Olsson regionchef Väst på Ramudden.

Corem äger, förvaltar och utvecklar fastigheter i attraktiva logistikområden med tonvikt på fastigheter för citylogistik. Att ha egen förvaltning med stor marknadskännedom och nära kunddialog är en viktig del av bolagets strategi.

- Uthyrningen till Ramudden är ett fint exempel på hur vi jobbar med kundnära förvaltning. Det är glädjande att vi än en gång kan möta Ramuddens behov av utrymme - och därmed bidra till att utveckla deras affär. Vi hälsar Ramudden varmt välkomna till oss i Mölndal, säger Eva Landén.

Åbro industriområde är ett expansivt företagsområde med bra läge för citylogistik. Det ligger intill E6/E20 och Söderlänken cirka 10 km söder om Göteborg och ett par kilometer från centrala Mölndal.