Fortsatt stigande trend för konsumtion av streamat innehåll på Mavshack's plattformar

FORTSATT STIGANDE TREND FÖR KONSUMTION AV STREAMAT INNEHÅLL PÅ MAVSHACK'S PLATTFORMAR

Marknaden för och efterfrågan på streamat innehåll fortsätter att växa och så även för Mavshack. Bolaget ser ett en ökning med 270% (mars-april) mot föregående år. Under förra året noterade bolaget att livesport var den särklass största drivaren av streaming inom mavshack.coms produktutbud. Detta är intressant att notera då det inte har spelats några matcher i Filippinerna i år på grund av Corona. Det här innebär i sin tur att nästan hela ökningen av konsumtion kan härledas till GMA's produktutbud.

"Efterfrågan av streamat innehåll är fortsatt mycket hög vilket visar sig genom att det streamas 270% mer i år (mars - april) jämfört med föregående år. Vi har gemensamt marknadsfört GMA's innehåll och nu ser vi bevis på att kunderna verkligen uppskattar vår tjänst"; säger Tommy Carlstedt, VD Mavshack AB.

Stockholm den 29:e april 2020
Mavshack AB (publ)

För mer information vänligen kontakta:

VD Tommy Carlstedt

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Mavshack Pressrelease 2020-04-29.pdf

Om Mavshack AB

Mavshack AB investerar i bolag med inriktning mot digital distribution. Koncernen består av dotterbolagen 24hTech, IPMovers, Mavshack Movies och Recapture IT, YourIT samt intressebolaget Ambientmedia. Sedan 2007 förenklar vi våra kunders verksamhetsprocesser genom att erbjuda fullservice-tjänster inom helintegrerade plattformslösningar, streamingteknik, direct carrier billing och den senaste tekniken inom ljud, bild och AR-produktion. Mavshack AB (publ) är listat på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet MAV. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon: 08 463 83 00, Email: certifiedadviser@penser.se. Mer information finns på www.mavshack.se

Source: beQuoted