ALM Equity vinner markanvisning för kontor och kommersiell verksamhet i Barkarby, Järfälla kommun

Markanvisningen i Barkarby avser 13 000 BTA för kontor och kommersiell verksamhet i kvarter 5. Här planerar ALM Equity för 11 000 kvm kontorsytor och 2 000 kvm kommersiella lokaler. Kvarter 5 kommer att ligga i ett mycket strategiskt viktigt läge, granne med Stockholmsregionens nya kollektivtrafiknod som binder samman Stockholm och Mälardalen på ett helt nytt sätt med tunnelbana, pendeltåg, buss, regional- och fjärrtåg i direkt anslutning till varandra.

Vi är mycket glada över denna markanvisning då vi ser en stor potential i Barkarby för att skapa attraktiva arbetsplatser. Läget är mycket bra intill torg och kommande tunnelbana. Vi har tagit fram ett koncept med Tengbom arkitekter som vi tror kommer locka organisationer och företag som prioriterar en aktiv och hälsosam livsstil med närhet till bra kommunikationer. Med ALM Equity koncernens planerade bostäder i området kommer vi även kunna erbjuda en helhetslösning för de företag som etablerar sig i Barkarby" Säger Fredrik Arpe, Affärsområdeschef Förvaltning, ALM Equity.
ALM Equity har sedan tidigare två markanvisningar och privata investeringar i området genom dotterbolag inom koncernen.

För mer information kontakta:
Joakim Alm, VD, tel. 073-396 97 27