Bublar Group ingår nytt strategiskt licensavtal med Europas ledande återförsäljare för brandsäkerhet - GLORIA GmbH

Bublar Groups dotterbolag Vobling ingår ett nytt strategiskt partnerskap med GLORIA GmbH, Europas ledande tillverkare och distributör av bärbara brandsläckare. Parterna har kommit överens om ett tvåårigt licensavtal där GLORIA blir exklusiv återförsäljare av Voblings "VR Fire Trainer-lösning " på den Tyska, Österrikiska och Schweiziska marknaden. Ambitionen är att utöka samarbetet till fler strategiska marknader.

VR Fire Trainer är en mobil och allt-i-ett-lösning för brandsäkerhetsträning. Den reducerar kostnader, förbättrar kvaliteten på utbildningen och tar bort behovet av särskilda tillstånd för utbildningspersonal. Lösningen är en portabel produkt, som riktar sig till företag i behov av brandutbildning av högsta kvalitét. Produkten lanserades i augusti 2020 tillsammans med Dafo Brand AB, som är strategisk återförsäljare på den Nordiska marknaden

-Vi är glada att ha hittat en partner med en innovativ lösning för säker träning av potentiellt farliga brandsituationer. Detta paket kommer att bli ett viktigt nytt erbjudande och ett komplement till vår nuvarande högkvalitativa portfölj av bärbara brandsläckare, säger Jürgen Petermann, produktchef på GLORIA GmbH.

Studier visar att färre än 50% av arbetstagarna känner sig trygga med att använda brandsläckare, och mer än 50% använder dem dessutom felaktigt.* Hög kvalitet på brandsäkerhetsutbildning räddar liv och minskar risken för person- och egendomsskador vid brandtillbud. Den globala marknaden för brandsäkerhetsutrustning förväntas nå 105
miljarder USD 2025 med en årlig genomsnittlig tillväxttakt på 8,8% (CAGR), enligt Grand View Research, Inc.

- Vi ser VR Fire Trainer som en ”Iphone” för brand-och säkerhetsbranschen – en ”game changer” som erbjuder ett användarvänligt sätt att lära med hög kvalité och effektivitet på träningen. Bekämpa eld utan eld! Denna produkt löser ett verkligt problem och är redo att skala med det strategiska återförsäljaravtal som vi nu har ingått med GLORIA. Jag kan inte vara gladare och mer stolt över att GLORIA, som marknadsledare inom Fire & Safety har valt inkludera vår lösning i sitt erbjudande, säger Anders Ribbing, VD för Vobling.

- Det nya strategiska partnerskapet med GLORIA passar perfekt in i vår tillväxtstrategi. Det gläder mig att vår nylanserade VR-produkt redan har fått ett så stort intresse från marknaden, säger Peter Levin, Koncernchef och VD, Bublar Group.

I mer än sju decennier har GLORIA GmbH varit Europas ledande tillverkare och distributör av bärbara brandsläckare. Under denna tid har företaget skaffat sig mycket erfarenhet, optimerat sina produkter och anpassat dem till dagens krav.

Läs mer om VR Fire Trainer på Vobling.com
Vobling VR Fire Trainer

*Statistik från Fire & Safety Australia

För mer information kontakta:

Anders Ribbing, VD Vobling
email: anders.ribbing@vobling.com, phone: +46 70 936 88 68

Peter Levin, Koncernchef och VD, Bublar Group,
email: peter.levin@goodbyekansas.com phone: +46 73 041 63 93

Jürgen Petermann, Product Manager, GLORIA GmbH,
email: juergen.petermann@gloria.de phone: +49 2523 77 241

Bublar Group
Bublar Group AB (publ) är Nordens ledande noterade bolag inom visualisering och XR-teknologi. Företaget utvecklar produkter och lösningar baserade på avancerad teknologi; Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR), VFX produktion, Cinematics, Performance capture & scanning, Digital Humans och Real Time animation.

Koncernen har världsledande bolag som kunder inom TV, film, streaming, spel, industri och e-handel. I företaget ingår dotterbolagen Goodbye Kansas (inkl. Infinite Entertainment), Vobling, Sayduck, Virtual Brains (inkl. Plotagon). Bublar har huvudkontor i Stockholm samt kontor i London, Helsingfors, Vilnius, Hamburg, Belgrad, Los Angeles och Manila. Företaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

In essence, Bublar Group will change the game. We change how we Work, Shop, and Play

Bolaget har G&W Fondkommission som Certified Adviser, Kungsgatan 3, Stockholm, Stockholm, email: ca@gwkapital.se, tel. 08-503 000 50.

Source: MFN