Analyst Group: Aktieanalys på Duearity - Dokumentation för CE-märkning inlämnad med försäljning i sikte

Duearity AB (”Duearity” eller ”Bolaget”) erbjuder unika lösningar för lindring och behandling av tinnitus i form av Tinearity vilket är en medicinteknisk produkt. Bolaget har nyligen under Q1-22 initierat pre-sales av Tinearity enligt plan. Fokus närmast är den CE-märkningsprocess som Bolaget ska gå igenom innan Tinearity är klart för kommersialisering. Med hänsyn till att Duearity har lämnat in dokumentationen för att få Tinearity godkänd för lansering räknar vi med att Bolaget erhåller CE-märkning under H2-22. Vi väljer att behålla vårt värderingsintervall i absoluta värden, men till följd av kommande emission justeras värdet per aktie. Med hänsyn till detta ser vi ett nuvärde per aktie om 17,4 kr i ett Base scenario utifrån 2024 års prognos.

Läs fullständig aktieanalys här

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av aktieanalys på Duearity. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa analysen. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning. De delar som Bolaget har kunnat påverka är de delar som är rent faktamässiga och objektiva.

Source: MFN

spara