Ovzon AB: Ovzon får order från IGC

Ovzon har säkrat ett kontrakt om totalt 3,9 MUSD från amerikanska försvaret (US DoD), via den amerikanska tjänsteleverantören Intelsat General Corporation, IGC. Kontraktet inkluderar kapacitet på en styrbar antenn på Intelsat's IS-39.

Kontraktet avser Ovzons satellitkommunikationstjänst för tre månader, från september till början av december 2020. Kontraktet följer kundens budgetprocess och förväntas förlängas efter dessa första tre månader.

Ovzon's nuvarande service, som använder leasad satellitkapacitet, kommer att utökas med Ovzons egna satellit Ovzon 3 under 2021. Ovzon 3, som har betydligt högre prestanda och funktionalitet, är ett viktigt steg för att revolutionera satellitbaserat mobilt bredband, med högsta bandbredd och med de minsta terminalerna. Ovzon 3 är den första av ett antal egna planerade satelliter som skall ge global räckvidd med Ovzons service.

"Vi är glada att nu gå in i vårt åttonde år med denna service för US DoD och stolta över att se att våra kunder är mycket nöjda med vår högpresterande Ovzon-tjänst. Med detta kontrakt utökar vi erbjudandet med en styrbar antenn och bereder därmed väg för vår kommande satellit, Ovzon 3. Ovzon 3 är bestyckad med ett antal styrbara antenner som  kommer att förbättra vår service och vårt erbjudande ytterligare.", säger Magnus René, VD för Ovzon.

Denna information är insiderinformation som Ovzon AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 juli 2020 kl. 16.00 CET.

FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se,är bolagets Certified Adviser.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Magnus René, VD
mre@ovzon.com