Parans Solar Lighting: Kinesiska dotterbolaget med gynsamma villkor

Arbetet med etableringen av Parans kinesiska dotterbolag i Qingdao fortlöper med stor intensitet.

Eftersom det kinesiska nyåret med tillhörande ledigheter inleds på fredag den 12 februari 2021 kommer Parans dotterbolag i Qingdao inte vara grundat formellt före mars 2021. Tidigare arbetsnamn var Parans Technologies Qingdao (PTQ) men bolagets slutgiltiga namn kommer att vara Parans Light Technologies (PLT). Försäljningen i Kina kommer som tidigare kommunicerats att ske inom Parans tre produktkategorier SP4-systemet, 5G Smart Towers och IoT Street Lights.

- De viktiga förhandlingarna med de kinesiska myndigheterna är slutförda och godkända, PLT kommer att etableras i Qingdao. Tillsammans med vår storägare QPT, representerad av Fred Sun, har vi framgångsrikt lyckats förhandla fram gynnsamma villkor. Villkoren kommer att presenteras när PLT formellt är bildat då vi av regulatoriska skäl inte kan presentera dessa i nuläget. Vi ser fram emot att återkomma med detta så snart som dotterbolaget är registrerat, säger Helen Forsling, VD på Parans.

För mer information kontakta gärna:

Helen Forsling, VD Parans Solar Lighting AB (publ), tfn. 0731-56 41 28, helen.forsling@parans.comwww.parans.com

Om Parans Solar Lighting AB (publ)
Parans Solar Lighting erbjuder solljus för inomhusmiljöer genom ett innovativt system som fångar in och leder vidare solens strålar. Parans, som utvecklat tekniken, vänder sig främst till fastighetsägare, arkitekter och större arbetsgivare över hela världen. Parans Solar Lighting är noterat på Spotlight Stock Market och har kontor i Mölndal.
Hur funkar Paranssystemet: https://youtu.be/eflcbj2lpWo