Analyst Group: Aktieanalys på Maven Wireless - Fortsatt expansion bidrar till stigande orderbok

Under det första kvartalet 2022 erhöll Maven Wireless AB (”Maven” eller ”Bolaget”) 35 orders från 14 olika kunder, samtidigt som Bolaget vunnit fyra nya kunder i tre olika länder, vilket visar på att Maven expanderar både på befintliga- samt nya marknader. Detta, i kombination med att avrop och leveranser från befintliga ramavtal fortsätter att öka, summerar till en rekordstor orderbok om ca 90 MSEK vid utgången av Q1-22. Analyst Group estimerar att Maven kommer att materialisera nuvarande orderbok, samt fortsätta att skala upp försäljningen, för att tills år 2023 nå intäkter om ca 251 MSEK. Givet en diskonteringsränta om 12 % och en målmultipel om EV/S 4x på 2023 års försäljning, ger det ett motiverat nuvärde om 15,9 kr per aktie i ett Base scenario.

Läs fullständig aktieanalys här

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av aktieanalys på Maven Wireless. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa analysen. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning. De delar som Bolaget har kunnat påverka är de delar som är rent faktamässiga och objektiva.

Source: MFN

spara