VD i GPX Medical AB (publ) köper teckningsoptioner

5 oktober 2020 kl. 07:00 CEST

Den 2 oktober 2020, inleddes handeln i GPX Medical AB (publ) ("GPX Medical" eller "Bolaget") på Nasdaq First North Growth Market. Verkställande direktör Hanna Sjöström rapporterar insynsköp avseende 312 500 teckningsoptioner av serie TO1 med ISIN-kod SE0014731006 och kortnamn "GPXMED TO1". Säljare är Bolagets huvudägare och strategiska teknikpartner Norsk Elektro Optikk.

"Jag ser att GPX Medical har stor potential på marknaden för lungövervakning av för tidigt födda barn och genom förvärvet av teckningsoptioner från Norsk Elektro Optikk AS får jag möjlighet att stärka min ägarposition i bolaget." - Hanna Sjöström, vd för GPX Medical.

"Vi sätter stort värde i att verkställande direktör i GPX Medical är ägare i bolaget och är glada över att kunna ge möjligheten till stärkt ägande genom försäljningen av teckningsoptioner.
-  Erik Rosen, Styrelseordförande, Norsk Elektro Optikk AS.

GPX Medical genomförde under september 2020 en kraftigt övertecknad nyemission som tillförde Bolaget cirka 22,5 MSEK före emissionskostnader. Bolaget kan därutöver tillföras cirka 3,4 MSEK före emissionskostnader genom en övertilldelningsoption.

Eminova Fondkommission AB är GPX Medicals Certified Adviser.

Kontakt: Certified Adviser, tel: 08-684 211 10, e-post: adviser@eminova.se

För ytterligare information, kontakta:

Hanna Sjöström, vd GPX Medical, tel: 0760-10 71 16, e-post: hanna.sjostrom@gpxmedical.se