Vestum har ingått ett nytt kreditfacilitetsavtal om 600 MSEK med en option att utöka faciliteten med upp till 400 MSEK

Vestum AB (publ) har ingått ett nytt avtal avseende en revolverande kreditfacilitet. Faciliteten uppgår till 600 MSEK med en option att utöka faciliteten med upp till 400 MSEK. Faciliteten löper till september 2024 med en förlängningsoption till februari 2027.

- Genom att ingå avtal om denna facilitet stärks Vestums finansiella position ytterligare. Tillskottet från denna facilitet kommer att användas till att stärka likviditeten inför framtida förvärv och investeringar i våra bolag. Detta är ett viktigt steg på vår resa mot vårt finansiella mål om att nå en EBITA om 3 miljarder SEK år 2025, säger Olof Andersson, Vestums CFO.

Åtagandet under denna kreditfacilitet fördelas lika mellan Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) och Swedbank AB (publ). Advokatfirman Hammarskiöld & Co har agerat legal rådgivare till Vestum i samband med att Vestum ingått detta facilitetsavtal.

Source: MFN

spara