BrainCool AB (publ) - Komplettering till tidigare offentliggjort pressmeddelande om order från partner i Sydkorea (KCPMED) för Cooral® System på den Sydkoreanska marknaden

BrainCool AB rapporterade igår en order till Sydkorea för Cooral® System. Ordern avser en order på kylsystem, med ett ordervärde om ca 400 kSEK och är lagd av bolagets distributör. Cooral® Systemet får inte installeras hos slutanvändare innan marknadsgodkännande är klart. Genom ordern kan vår partner vara förberedd och kunna starta försäljningsaktiviteter direkt när vi erhåller marknadsgodkännande utan att vara beroende av ledtider inom produktionen av system.

Denna information är sådan som BrainCool AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-02-11 13:18 CET.