BrainCool AB (publ) erhåller en första order från partner i Sydkorea (KCPMED) för Cooral® System på den Sydkoreanska marknaden

BrainCool har sedan tidigare slutit avtal med bolagets partner i Sydkorea (KCPMED) för distribution av bolagets produkt Cooral[®] System för motverkande av Oral Mukosit (2020-10-27), på den sydkoreanska marknaden.

Bolaget har nu tagit sin första order om åtta (8) system av produkten, som ett led i förberedelse för lansering av Cooral när produkten erhåller marknadsgodkännande, vilket förväntas under 2021.

VD Martin Waleij kommenterar

Intresset för Cooral[®] System ökar efter FDA's beslut om Breakthrough samt CMS beslut om nationell försäkringsersättning i USA.Vi arbetar i nära samarbete med vår partner i Sydkorea för att erhålla marknadsgodkännande av KFDA samt förbereder för att etablera försäkringsersättning ("reimbursement") för produkten, vilket kommer att definiera dess prisstruktur.

Denna information är sådan som BrainCool AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-02-10 10:25 CET.