Raute Oyj: Muutoksia Rauten johtoryhmässä

RAUTE OYJ PÖRSSITIEDOTE 5.5.2022 klo 15.00
MUUTOKSIA RAUTEN JOHTORYHMÄSSÄ

Raute Oyj:n talousjohtaja ja johtoryhmän jäsen, KTM Tarja Järvinen on päättänyt jättää yhtiön. Hänen viimeinen työpäivänsä on 5.5.2022. Yhtiö käynnistää välittömästi uuden talousjohtajan haun.

KTM Minna Yrjönmäki (54) on nimitetty Raute-konsernin väliaikaiseksi talousjohtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi 9.5.2022 alkaen. Minna Yrjönmäellä on monipuolinen kokemus erilaisista pörssiyhtiön taloushallinnon ja -johdon tehtävistä mm. Uponorilla, Outokummulla, Ahlstromilla sekä Huhtamäellä.  Hän raportoi tehtävässään väliaikaiselle toimitusjohtajalle Petri Strengellille.

Raute-konsernin johtoryhmä ja sen jäsenten vastuualueet 9.5.2022 alkaen ovat:

Petri Strengell, President and CEO, puheenjohtaja, Executive Vice President, COO - myynti, customer excellence -toiminnot, toimitusketju, laatu ja tietohallinto,

Kurt Bossuyt, Executive Vice President, Services - Services -markkina,

Marko Hjelt, Executive Vice President, CHRO - henkilöstön kehittäminen ja työturvallisuus,

Mika Hyysti, Executive Vice President, CTO - innovaatiot, tuotteet ja palvelut, tuotekehitys,

Timo Kangas, Executive Vice President, Power - Power-markkina,

Jani Roivainen, Executive Vice President, Metrix - Metrix-markkina,

Jukka Siiriäinen, Executive Vice President, Grow - Grow-markkina,

Minna Yrjönmäki, Executive Vice President, CFO - talous, rahoitus, liiketoiminnan tuki ja vastuullisuus.

Raute Oyj
Petri Strengell
LISÄTIETOJA:
Toimitusjohtaja Petri Strengell, puh. 040 7586580

JAKELU:
Nasdaq Helsinki Oy, keskeiset tiedotusvälineet, www.raute.com

RAUTE LYHYESTI:
Raute on maailmanlaajuisesti toimiva teknologia- ja palveluyritys. Rauten asiakkaat ovat puutuoteteollisuudessa toimivia yrityksiä, joiden valmistamia puutuotteita ovat viilu, vaneri, LVL (Laminated Veneer Lumber, viilupalkki) ja sahatavara. Teknologiatarjonta kattaa viilun, vanerin ja LVL:n koko tuotantoprosessin sekä erityismittalaitteita sahatavaralle. Tehdaslaajuisten kokonaisuuksien toimittajana Raute on maailmanlaajuinen markkinajohtaja niin vaneri- kuin LVL-teollisuudessa. Kokonaispalvelukonseptiin kuuluvat lisäksi teknologiapalvelut varaosatoimituksista säännölliseen kunnossapitoon ja konekannan modernisointeihin. Rauten päätoimipiste sijaitsee Lahdessa. Muut omat tuotantoyksiköt ovat Kajaanissa, Vancouverin alueella Kanadassa, Shanghain/Changzhoun alueella Kiinassa sekä Pullmanissa, Washingtonin osavaltiossa Yhdysvalloissa. Rauten liikevaihto vuonna 2021 oli 142,2 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä vuoden 2021 lopussa oli 801. Lisätietoja yhtiöstä: www.raute.com.

spara
1090kr