Moment Group AB: Moment Group bedömer att det finns förutsättningar att fortsätta förhandlingarna för att säkra finansiering men om en lösning inte kommer på plats inom kort väntar rekonstruktion eller konkurs

Den 13 november 2020 meddelade bolaget att Moment Groups ledning bedömer att den tidigare aviserade risken för att likviditetsbrist uppstår i mitten av fjärde kvartalet 2020 kvarstår. Intensiva förhandlingar med obligationsinnehavare, investerare och aktieägare har förts och förs fortfarande för att säkerställa tillgången till rörelsekapital både för att säkra likviditeten på kort sikt och finna en lösning för bolagets långsiktiga finansiering. Vidare meddelade bolaget att om en lösning inte kommer på plats före den 20 november väntar företagsrekonstruktion alternativt konkurs.

Förhandlingar med investerare, aktieägare och obligationsinnehavare pågår fortsatt och bolaget bedömer att det föreligger förutsättningar att fortsätta diskussionerna för att nå fram till en överenskommelse. I det fall en lösning inte kommer på plats inom kort väntar fortsatt företagsrekonstruktion alternativt konkurs.

Bolaget kommer offentliggöra närmare detaljer så snart det finns något konkret att meddela. Någon ytterligare information finns dock i nuläget inte att rapportera.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Otto Drakenberg, tf VD/Koncernchef Moment Group
otto.drakenberg@momentgroup.com0708-64 55 04

Denna information är sådan information som Moment Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 november 2020 klockan 17:30 CET.