Bublar Group ingår licensavtal för 3D och Augmented Reality (AR) med det världsledande spelvarumärket MSI Ltd.

Bublars dotterbolag Sayduck ingår ett licensavtal med Micro Star International Ltd (MSI) – världsledande inom avancerad elektronik för spelsektorn. Affären innebär att skapa spelhårdvara i 3D som kan ses i webb-3D och AR för distribution till e-handlare i USA, Europa, Japan och Australien.

Sayducks plattform för 3D och Augmented Reality ger möjlighet att visa upp alla detaljer om produkterna på ett mycket realistiskt sätt.

- Det var ett naturligt val att samarbeta med Sayduck för att använda den senaste tekniken och kunna skapa den bästa användarupplevelsen för att presentera våra produkter, som vi tror utökar våra affärsmöjligheter ännu mer. Ett exempel är
MEG Aegis Ti5. Vi har ett kundnära synsätt som styr riktningen för vår utveckling av vår allra senaste produktlinje, säger Ed Tsai, Channel Marketing Manager på MSI Ltd.

MSI, med huvudkontor i Taiwan, har lång erfarenhet av banbrytande teknik inom spel och en omfattande global närvaro som sträcker sig över 120 länder.

- Samarbetet med MSI ligger helt i linje med vår strategi att skapa värde med att kombinera 3D och AR på webben genom en skalbar affärsmodell. Spelindindustrin har en snabb tillväxt och vi är glada att kunna stödja våra kunder även inom detta område", säger Niklas Slotte, VD Sayduck.

Sayducks strategi är att hjälpa produkttillverkare och e-handelsföretag att visa upp och presentera sina produkter på mer verklighetstroget sätt. Sayduck-plattformen gör det möjligt för företag att skapa unika webb-3D och AR-upplevelser för sina kunder – vilket driver produktengagemang och inspirerar kundernas förtroende.

- Jag är otroligt glad över att MSI har valt att samarbeta med oss och använda Sayduck Platform för 3D och AR för sina produkter. Utöver att MSI har ett starkt varumärke inom spelområdet har de ett rykte som banbrytare och toppvarumärke i den digitala branschen, säger Oscar Nyquist, Sales Director, Sayduck.

Om MSI
MSI är världsledande inom spel, innehållsskapande och AIoT-lösningar. MSI har en stor global närvaro som spänner över 120 länder och förstärks av sin senaste FoU-kapacitet och kunddrivna innovation. Den stora produktlinjen av bärbara datorer, grafikkort, bildskärmar, moderkort, stationära datorer, kringutrustning, servrar, IPCs, robotapparater och fordonsinfotainment- & telematiksystem är globalt erkända. MSI är ett ledande varumärke som driver teknikutvecklingen och är engagerat i att skapa den bästa användarupplevelsen genom produktkvaliteten, ett intuitivt användargränssnitt och design. https://www.msi.com.

För mer information kontakta:

Niklas Slotte, Managing Director Sayduck
email: niklas.slotte@sayduck.com, Mobile: +358 40 73 53 874

Oscar Nyquist, Sales Director, Sayduck
email: oscar@sayduck.com, Mobile: +46 (0)76 860 54 34

Bublar Group
Bublar Group AB (publ) är Nordens ledande noterade bolag inom visualisering och XR-teknologi. Företaget utvecklar produkter och lösningar baserade på avancerad teknologi; Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR), VFX produktion, Cinematics, Performance capture & scanning, Digital Humans och Real Time animation.

Koncernen har världsledande bolag som kunder inom TV, film, streaming, spel, industri och e-handel. I företaget ingår dotterbolagen Goodbye Kansas (inkl. Infinite Entertainment), Vobling, Sayduck, Virtual Brains (inkl. Plotagon). Bublar har huvudkontor i Stockholm samt kontor i London, Helsingfors, Vilnius, Hamburg, Belgrad, Los Angeles och Manila. Företaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

In essence, Bublar Group will change the game. We change how we Work, Shop, and Play

Bolaget har G&W Fondkommission som Certified Adviser, Kungsgatan 3, Stockholm, Stockholm, email: ca@gwkapital.se, tel. 08-503 000 50.

Source: MFN