Vindpark Wind Wall 1 uppförd och överlämnad till Cubico

Hässleholm den 18 maj 2021

Eolus har färdigställt repoweringprojektet Wind Wall 1 i Tehachapi, Kalifornien i USA. Samtliga villkor i det avtal Eolus träffat med Cubico Sustainable Investments (Cubico) avseende uppförande av vindparken omfattande 46,5 MW är uppfyllda och den driftsatta vindparken har överlämnats till kund.

I oktober 2020 tecknade Eolus avtal med Cubico om försäljning av vindpark Wind Wall 1 bestående av 13 vindkraftverk av modell V126 varav 11 har en installerad effekt om 3,6 MW och två har en installerad effekt om 3,45 MW. Samtliga villkor för slutförande av affären rörande vindparken är uppfyllda och betalning har erlagts.

Eolus har fått förtroendet att leverera tekniska och administrativa tjänster avseende vindparken.

För ytterligare information kontakta:

Per Witalisson, VD, telefon +46 (0)70-265 16 15
Hans-Christian Schulze, Country Manager, +1 858 336 00 67
Johan Hammarqvist, kommunikationschef, telefon +46 (0)720-50 59 11

Kort om Eolus
Eolus Vind är en av Nordens ledande projektörer av vindkraftsanläggningar. Eolus skapar värden i alla led inom ramen för projektutveckling och drift av vindkraftsanläggningar och erbjuder såväl lokala som internationella investerare attraktiva och konkurrenskraftiga investeringsobjekt i Norden, Baltikum, Polen och USA. Sedan starten 1990 har Eolus medverkat vid uppförandet av 666 vindkraftverk med en effekt om 1 414 MW. Totalt har Eolus driftorganisation kontrakt för att förvalta cirka 1 400 MW åt kunder varav 921 MW är i drift och resten under etablering.

Eolus Vind AB har nära 41 000 aktieägare. Eolus B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm Mid Cap.

För mer information om Eolus, besök gärna www.eolusvind.com

Source: GlobeNewswire