Grängesberg Exploration Holding AB: GRANGEX optionslösen TO4 i november 2021

Under perioden 1 - 30 november 2021 hade innehavare av teckningsoptioner av serie TO4 i Grängesberg Exploration Holding AB (publ) möjlighet att teckna aktier med stöd av teckningsoptioner. Totalt tecknades 700 347 aktier, Grängesberg Exploration tillförs därmed cirka 46 KSEK före emissionskostnader.

Grängesberg Exploration emitterade 648 900 000 teckningsoptioner av serie TO4 i samband med den publika emissionen som genomfördes under december 2020. En (1) teckningsoption berättigade till teckning av en (1) ny aktie för 0,066 SEK per aktie under perioden 1 - 30 november 2021. Innehavare av teckningsoptioner av serie TO4 har även rätt att under perioden 3 - 31 januari 2022 teckna en (1) ny aktie i Grängesberg Exploration Holding till en kurs om 0,072 SEK per ny aktie. Teckningsoptionerna TO4 är noterade och föremål för handel på NGM Nordic SME fram till och med slutet av januari 2022 (GRANGX TO4, ISIN kod: SE0015346374).

Totalt tecknades 700 347 aktier. Bolaget tillförs därmed cirka 46 KSEK före emissionskostnader. Efter registrering av de nya aktierna hos Bolagsverket kommer aktiekapitalet uppgå till 38 270 020,34 SEK, vilket innebär en utspädning med cirka 0,02 procent. Antalet aktier ökar från 3 826 301 687 till 3 827 002 034. Nyttjade teckningsoptioner har ersatts med interimsaktier (IA) i väntan på registrering vid Bolagsverket. Interimsaktierna är ej föremål för organiserad handel. Omvandling av interimsaktier till ordinarie aktier beräknas ske omkring 15 december 2021.

Smärre korrigeringar av ovanstående kan komma att ske i samband med registreringen.

G&W Fondkommission har agerat finansiell rådgivare i samband med optionsinlösen. Hagberg & Aneborn Fondkommission AB har anlitats som emissionsinstitut.