MilDef Group AB: MilDef vinner kontrakt i USA värt drygt 50 MSEK

Ordern från en global amerikansk försvarskoncern är den hittills enskilt största affären i USA gällande taktisk IT. Ordervärdet uppgår till drygt 50 MSEK och leveranser sker under andra halvan av 2022.

MilDef kommer att leverera 400 specialanpassade laptops för användning inom USAs armé, via en av de största försvarskoncernerna. Kontraktet är ett resultat av det senaste årets strategiska arbete som gör att MilDef får tillträde till flera program inom USAs armé.

- Vi har ökat våra ansträngningar att komma in på långsiktiga program inom Försvarsdepartementet och kontrakt som möjliggör större och mer strategiska affärer än tidigare. Den senaste ordern är en uppföljning på en pilotbeställning från 2021 och validerar MilDefs värde i moderniseringsprogram för USAs armé. Vårt team i USA arbetar målmedvetet med både industri och myndigheter, vilket skapar tydliga positiva effekter, säger Björn Karlsson, VD MilDef Group AB.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 13 juni 2022 kl. 10:00 CET.

spara
1090kr