B3 Consulting Group AB (publ): B3 tilldelas nytt ramavtal med Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket

B3 Consulting Group AB (publ) har tilldelats nytt ramavtal med Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket, TLV. Ramavtalet omfattar förvaltning och utveckling av TLV:s Business Intelligence-system baserat på Oracles plattform. Även konsulttjänster ingår i ramavtalet som gäller under två år.

- Vi gläder oss åt möjligheten att få samarbeta med TLV. B3 har under de senaste åren stärkt kompetensen inom datadrivet arbetssätt med både BI och AI och ser nu fram emot att få utveckla effektiva BI-lösningar för TLV som kan stötta dem i uppdraget med att utöva tillsyn över apoteksmarknadens aktörer, säger Sven Uthorn, VD och Koncernchef på B3 Consulting Group.

Ramavtalet gäller under två år, med preliminärt startdatum 2021-03-15 och till och med 2023-03-14. TLV har därefter möjlighet att förlänga ramavtalet med upp till 24 månader. Som längst kan ramavtalet löpa till och med 2025-03-14.

För mer information, kontakta gärna Sven Uthorn, VD och Koncernchef på B3 Consulting Group, telefon 070-899 36 70.