Husqvarna AB: Inbjudan till presentation av Husqvarna Groups andra kvartal 2020

Husqvarna Groups kvartalsrapport för det andra kvartalet 2020 publiceras torsdagen den 16 juli kl. 07:30 (CET). En telefonkonferens och webcast för investerare, analytiker och media kommer att hållas kl.11:00 (CET) samma dag. Henric Andersson, VD och koncernchef och Glen Instone, CFO presenterar och kommenterar resultatet. Presentationen sker på engelska och efterföljs av en Q&A.

Kontaktinformation för konferenssamtal:
SE: +46 8 505 583 52
UK: +44 333 300 9035
US: +1 833 526 8381

Webcasten kan följas på: https://husqvarna-group.creo.se/200716. Kvartalsrapporten och presentationsmaterialet publiceras på https://www.husqvarnagroup.com/en/investors där även en inspelning av konferensen läggs ut efter avslutat möte.

För mer information, kontakta gärna:
Jenny Huselius, Manager Corporate Communications and Investor Relations
+46 72 855 16 80 eller ir@husqvarnagroup.com

Husqvarna Group
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel.
Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2019 uppgick till 42 miljarder kronor och koncernen har cirka 13 000 medarbetare i 40 länder.