Sensor Alarm förlänger avtal om utveckling med Mavshack

SENSOR ALARM FÖRLÄNGER AVTAL OM UTVECKLING MED MAVSHACK

Mavshack har, via Tony Selin, utvecklingschef på Mavshack, jobbat med Sensor Alarm sedan lanseringen av det första larmerbjudandet år 2017. Mavshack ansvarar för löpande utveckling av bla affärssystem, hemsidan och appar för iOS och Android.

Avtalet mellan parterna är förlängt över 2021 och innebär ett fortsatt förtroende för Mavshacks kompetens inom utveckling av mjukvarulösningar. Avtalsvärdet uppgår till minst 600.000 kronor.

"Vi är mycket nöjda över det stöd och den kompetens Mavshack tillför vår verksamhet. I vår revolutionerande larmlösning är mjukvaran en viktigt komponent så det är lätt att förstå varför Mavshack är en viktig partner till oss", säger Martin Norsebäck, VD, Sensor Alarm Norden AB.

Sensor Alarm AB, grundades 2016 och lanserade sitt första larmerbjudande under 2017. Bakom företaget finns investerare och privatpersoner med bakgrund från "Skruvat.se" samt "Bygghemma.se". Visionen är "Ett hemlarm för alla". För att uppfylla detta har Sensor Alarm genom forskning tagit fram ny och säker teknik som har skalat bort dyra kostnader för kunderna. Detta medför att larmprodukten kan erbjudas till en låg månadskostnad, helt utan startkostnader och krånglig installation.

8:e februari 2021

För mer information vänligen kontakta:

Martin Norsebäck, VD Sensor Alarm AB, Telefon 0727 - 290651

Tommy Carlstedt, VD Mavshack AB, Telefon 08-12451790

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Mavshack Pressrelease 2021-02-08.pdf

Om Mavshack AB

Mavshack AB investerar i bolag med inriktning mot digital distribution. Koncernen består av dotterbolagen Mavshack Movies, Mavshack Zellma, 24hTech, YourIT och Partner54. Sedan 2007 förenklar vi våra kunders verksamhetsprocesser genom att erbjuda fullservice-tjänster inom helintegrerade plattformslösningar, streamingteknik, direct carrier billing och den senaste tekniken inom ljud, bild och AR-produktion. Mavshack AB (publ) är listat på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet MAV. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon: 08 463 83 00, Email: certifiedadviser@penser.se. Mer information finns på www.mavshack.se

Source: beQuoted