Alwy kommer att lansera en privatekonomisk tjänst med hjälp av Bricknodes molntjänster

Fintechbolaget Alwy kommer att lansera en privatekonomisk tjänst med hjälp av Bricknodes molnbaserade plattform för finansiella tjänster. Genom överenskommelsen kan Alwy erbjuda investeringar i fonder och på så sätt hjälpa användarna att fatta smartare ekonomiska beslut.

Alwy grundades 2020 med visionen att ge människor möjlighet att få bättre överblick över sin ekonomi genom att ha allt från lån till sparande samlat på ett ställe. Bolaget har sedan lanseringen haft ett stort inflöde av kunder och räknar nu med att växla upp ytterligare och expandera med hjälp av Bricknodes tjänster.

- Alwys mål är att hjälpa våra användare att sätta sin privatekonomi på autopilot. Den här nya produkten kommer att hjälpa oss att överbrygga klyftan mellan privatekonomi och investeringar. Bricknodes molnbaserade investeringsplattform gör att vi kan lansera vår lösning mycket snabbare eftersom vi inte behöver bygga upp hela investeringsinfrastrukturen från grunden, säger Christoffer Long, VD och medgrundare av Alwy.

Med Bricknodes mjukvara kan finansbolag idag enkelt bygga och förpacka egna tjänster och erbjudanden. Genom samarbetet med värdepappersbolaget Evida, kan Bricknode erbjuda en lösning till företag som inte själva har värdepapperslicens.

- Vi är stolta över att stödja ett företag som gör privatekonomi och investeringar mer tillgängliga för tusentals människor, säger Erik Hagelin, vice VD för Bricknode. Demokratisering av investeringar är en växande trend och vi är glada att kunna bidra från vårt håll genom att göra det enklare och billigare att lansera nya innovativa tjänster för privatekonomi.