Konsumtionen under december månad ökade med 474% mot föregående år

KONSUMTIONEN UNDER DECEMBER MÅNAD ÖKADE MED 474% MOT FÖREGÅENDE ÅR

Mavshacks streamingtjänst uppvisar en ökning av konsumerad tid motsvarande 474% under december månad mot föregående år. Jämfört med november månad 2020 är konsumtionen ned ca 4%, vilket skall jämföras med samma period 2019 där konsumtionen mellan november och december visade en nedgång på 12%.

"De marknadsaktiviteter som inleddes under hösten 2020 har fortsatt att ge resultat för tillväxten gällande konsumtion. Trots bortfallet av live-sport, ökar konsumtionen på mavshack.com kraftigt. Vi inväntar datum för när PSL-superliga kan komma igång igen och visas live på mavshack.com" kommenterar Anand Jhingan, försäljningschef, Mavshack Movies.

Stockholm den 8:e januari 2021
Mavshack AB (publ)

För mer information vänligen kontakta:
VD Tommy Carlstedt

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Mavshack Pressrelease 2021-01-08.pdf

Om Mavshack AB

Mavshack AB investerar i bolag med inriktning mot digital distribution. Koncernen består av dotterbolagen 24hTech, Mavshack Zellma, Mavshack Movies, YourIT och Partner54. Sedan 2007 förenklar vi våra kunders verksamhetsprocesser genom att erbjuda fullservice-tjänster inom helintegrerade plattformslösningar, streamingteknik, direct carrier billing och den senaste tekniken inom ljud, bild och AR-produktion. Mavshack AB (publ) är listat på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet MAV. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon: 08 463 83 00, Email: certifiedadviser@penser.se. Mer information finns på www.mavshack.se

Source: beQuoted