Rekreation Västö Gotland AB tecknar avtal om köp av 12 Fritidshus av Zenergy AB (publ) till ett värde av ca. 18 MSEK

Zenergy meddelar att bolaget tecknat avtal med Rekreation Västö Gotland AB gällande produktion och etablering av ett fastighetsprojekt på Gotland, med 12 fritidshus med godkänt bygglov där detaljarbetet tar vid.

Zenergys uppdrag är att både tillverka och etablera de modulära enheterna. De byggs i fabriken i Skillingaryd för att sedan etableras på byggplats på Gotland. Merparten av tillverkning och leverans kommer ske under hösten 2021. Projektet ligger helt i linje med företagets ambition om att erbjuda marknaden energieffektiva bostäder baserat på det patenterade ZIP elementet som också ger snabb byggprocess.

Projektet består av två olika storlekar på husen, 60 m² och 120 m² där båda husmodellerna är i två plan med fina terrassmöjligheter. Byggnaderna kommer ha fasadmaterial som smälter in i den vackra naturen på Gotland. Avtalets giltighet är villkorat av att beställaren erhåller en godkänd finansiering.

"Hedrande att vi får möjligheten att bygga dessa fritidshus som kommer placeras i en fantastisk miljö med närheten till både havet och skogen. Projektet är ytterligare ett viktigt steg för oss att belägga fabriken för resterande del av året" säger Zenergys VD Urban Stenevi i en kommentar.

Denna information är sådan som Zenergy är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-04-21 15:07 CET.